sobota, 2 marca 2013

słoneczko + soczewica - zdrowie i energia :)

Marzec przywitał nas pięknym słoneczkiem :) dziękuje za życzonka i mile komentarze. Ja czuje sie  już dużo lepiej i nawet dzisiaj już trochę poćwiczyłam żeby wspomóc trawienie ciężkich smakołyków bo  dzisiaj żywię sie od rana migdałami, suszonymi śliwkami  żurawiną i soczewicą...dziwacznie.. aż sie boje co sie będzie wieczorem w moim brzuszku działo hehehe. Uwielbiam soczewice. Poznałam to wspaniale  warzywko dopiero kilka lat temu ale myślę ze nadrobiłam straty. Ma ciekawy, delikatny orzechowo-fasolowy smak i jest bardzo zdrowa. Ma dużo białka, wapn, fosfor, żelazo,magnez, cynk, błonnik, kwas foliowy, witaminy C, PP i z grupy B i karoten. Znana i ceniona od wieków..nawet w Bibli sie o niej wspomina. Wzmacnia kości i układ krwionośny. A kiełki  jeszcze zdrowsze! Podobno syci i zmniejsza ochotę na słodkości. Wspaniale zastępuje mięso :), prawie niema tluszczu i jest nisko kaloryczna.



Moje zapasy, a zielona soczewica już zjedzona. 

Dzisiaj pierwszy raz miałam soczewice z Golden Farm, ziarna są w całości, i myślę ze smaczniejsza niz ta z Lestello. Zrobiłam na lekko pikantnie i z curry a dzieciom łagodnie. Czerwona soczewica sie szybko gotuje i trzeba jej pilnować żeby nie rozgotować. Najlepiej namoczyć godzinkę przed gotowaniem. Moja dzisiaj sie wykąpała także w słoneczku..ziarenka tak jakby budzą sie do życia. Mozna z niej robić kotleciki, puree, zupy, farsze np do pierogów itp.

A tu ilość składników w soczewicy (białko-25,5g)  i ciecierzycy(białko-21,3g):
 O ciecierzycy napisze jak z niej cos ciekawego przyrządzę w najbliższym czasie ale jest tak samo wartościowa.


A ja dzisiaj chyba juz zdrowieje. To słońce dodało mi mnóstwo energii.
Od dawna mam piżamę..i do teraz nie wiem co na niej pisze.. poszukałam i Stuck up znaczy "nadęty"..hmm  moze nie jestem zarozumiała ale nadęta to ja na pewno będę wieczorem po tych migdałach i soczewicy hahaha..co to może jeszcze znaczyć?..ze ta żyrafa to  nadęta pięknisia hehe? kurcze, nie znam angielskiego tylko niemiecki..:/

pozdrawiam

1 komentarz:

  1. następnym razem na zakupach wrzucę do koszyka soczewicę :)

    OdpowiedzUsuń